چگونگی تغییر سن شناسنامه - وکیل حقوقی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 4 دی 1395
بازدید : 427
نویسنده : s.a

این روزها بسیاری از مردم به دلایلی مثل استخدام، ازدواج و امثال آن تمایل به کاهش سن شناسنامه ای خود دارند البته این به منزله نفی مواردی واقعی که سن کسی کمتر از سن شناسنامه ای وی می باشد نیست اما باید توجه داشت که تغییر سن چه در دادگستری یا کمیسیون مربوطه اداره ثبت احوال بسیار دشوار است.

از کجا باید شروع کرد؟

قبل از هر چیز باید دانست اگر کسی مدعی تغییر سن کمتر از پنج سال است بر طبق رای وحدت رویه 599 مورخ 74/4/26 هیأت عمومی دیوان عالی کشور می بایستی دادخواست خود را به طرفیت اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه، تقدیم دادگاه کند پس اولا تغییر سن کمتر از 5 سال در صلاحیت دادگاه صدور شناسنامه متقاضی است و ثانیا خوانده دادخواست، اداره ثبت احوال صادر کننده شناسنامه متقاضی است و ثالثا رای دادگاه بدوی قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان می باشد و رای مذکور قطعی است.

اگر کسی یک بار درخواست تغییر سن را تقدیم دادگاه کند و رای قطعی در خصوص رد ادعای متقاضی صادر شود (حکم به رد دعوی) امکان دوباره طرح دادخواست برای همیشه وجود ندارد. در اصطلاح حقوقی به آن اعتبار امر مختومه می گویند.

 (کمتر از 5 سال)

برگ دادخواست به دادگاه عمومي

مشخصات طرفين نام نام خانوادگى نام پدر شغل

محل اقامت

شهر – خيابان -كوچه - شماره –پلاك

خواهان

         
خوانده

اداره ثبت احوال

محل اقامت خواهان

       
وكيل يا نماينده قانونى          
تعيين خواسته وبهاي آن

ابطال شناسنامه شماره       و تقاضاي صدور شناسنامه جديد با مشخصات واقعي خواهان

دلايل ومنضمات دادخواست كپي مصدق 1 -شناسنامه 2 – استشهاديه دائر بر اينكه خواهان از شناسنامه خواهر يا برادر متوفي خود استفاده مي كند . 3 –جلب نظر پزشكي قانوني دائر برتعيين سن واقعي او

رياست محترم دادگاه عمومي شهرستان "نام شهرستان محل اقامت خواهان"

با سلام احتراماً به استحضار مي رساند:

شناسنامه اي كه كپي مصدق آن تقديم شده است و درحال حاضر خود نيز از آن استفاده و بهره برداري مي كنم شناسنامه واقعي اينجانب نمي باشد بلكه متعلق به برادر متوفي بنده است كه والدين اينجانب به لحاظ بي سوادي يا شايد علاقه ، حاضر به ابطال آن نشده و چند سال بعد كه اينجانب متولد شدم آنرا به من اختصاص دادند فلذا با توجه به اينكه سن واقعي اينجانب با سن مندرج در شناسنامه متفاوت بوده با جلب نظر خبرة پزشكي قانوني صدور حكم به ابطال سند سجلي شماره       و اصدار شناسنامه جديد با مشخصات واقعي اينجانب مورد استدعاست.

 

 

 

 

                                                                              محل امضاء – مهر – انگشت

دلایل مورد نیاز برای کاهش سن شناسنامه

همانطور که گفته شد اثبات این که سن واقعی کمتر از سن شناسنامه ای است امری دشوار است در این خصوص می توان به شهادت شهود و ارجاع به پزشکی قانونی برای تشخیص سن واقعی استناد کرد باید توجه داشت که بر طبق ماده241 قانون آیین دادرسی مدنی ارزش شهادت شهود با دادگاه است.

برای خواندن ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.

http://parsaylawyers.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%DB%8C/240-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%86-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87.html





:: برچسب‌ها: چگونگی تغییر سن شناسنامه , وکیل حقوقی , نمونه دادخواست کاهش سن , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








جمعی از وکلای پایه یک دادگستری خانم و آقا با بیش از 10 سال سابقه وکالت حرفه ای با تخصص های گوناگون گرد هم آمده اند و آماده ی ارایه خدمات تخصصی اعم از مشاوره حقوقی و قبول وکالت در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانوادگی و قراردادها می باشند. ساعت کار دفتر شنبه تا چهارشنبه 10 صبح الی 7 عصر می باشد. مشاوره تلفنی - برای هر نفر یک سوال - رایگان است اما برای وکالت یا مشاوره حضوری با تلفن های دفتر تماس حاصل کنید تا با توجه به فوریت های حقوقی، نزدیکترین وقت مشاوره برای شما تعیین گردد. 44963487 -44033677

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بهترین وکیل دعاوی خانواده در تهران و آدرس parsayvokala.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com